Thursday, December 9, 2010

lawak lawak.

tgh x bley tdo and malas nk study nih, tiba2 tringt pulok zaman skolah dlu. haih. lawak2.
maybe ni sbb aku tiba2 tringt ader seseorg cter pasal adik dia yg x nak stay kt skolah asrama penuh, and dia sngt2 la x sokong aper yg adik dia nak tuh. "kalau dia keluar asrama, bley ke dia dpt result bagus?" kata beliau la.

heh. aku sengih jer sensorang sbb aku dh prnh rasa aper yg adik beliau rasa. sangat2 paham. kalau dah 2 sekolah asrama aku pegi pastu keluar, nak kata aper lg kan. SMK Seri Rompin and MRSM Jasin. haih. sumpah lawak bler tringt balik.

aku x bley terima hidup kt asrama sbb aku rasa sngt2 trkongkong. dan penat. dan of course, homesick. 
"ala homesick, lama2 ok la tuh. aku 2 tahun baru hilang homesick"
yeah, maybe. tp sy x seperti anda, ok jer mnjalani kehidupan seharian di asrama tuh. aku? aku rasa sepanjang duk asrama, ari2 aku tdo. dr mula kelas pkul 8 sampai hbs kelas. aku sendiri x phm knaper aku sebegitu penat. kalau x tdo pun, x masuk sepatah haram aper ckgu ajar.

kalau sekolah bagus, aku hampeh, x guna jugok.
dipendekkan cerita, masa Form 1, kt SMK Seri Rompin tu, aku tahan sebulan jer and Form 4 kat MRSM Jasin, aku tahan 2 bulan. nk mulakan hdp balik pastu mmg agak susah. yer ah, dh dgn banggayer berpindah ke skolah 'lebih bagus' pastu dtg balik. per cer? ayat yg plng best yg aku dgr masa aku kuar MRSM tuh, ader org ckp, "dpt MRSM Jasin, keluar? nak jadi aper budak nih?self-destruct nmanyer tuh"
heh. xper, chill jer. pd aku x penting skolah tuh. yg penting org nyer sendiri.


tiba2 rasa malas nk bercerita lg pulok. sambung esok lusa ah.



 

No comments: