Friday, February 18, 2011

cinta x kesampaian.

ok, aku rasa cam org baru putus cinta.
kasih sayang yang ku curahkan selama ini, rupernyer tidak dihargai.
kecewa2.


first of all, jgn membuat andaian aper2. aku ni agaknyer mmg dpt gene sarcastic dr bapak aku. 
kalau dia marah bai, fuh. menusuk kalbu aper yg dia ckp.
padahal masa dia ckp tu xder nada marah pun.
x berniat pun nk get things across to anyone. kang tiba2 ader pulok yg terasa. pastu x pasal2 aku pulok yg kene.
kalau x tau, duk diam2. jangan wat andaian sendiri.
tolong ah. aku ader byk bnde lain lg kne deal dr life aku kt vandy ni jer.


ok, berbalik kepada cerita. ader la seseorang ni. 
dalam diam, aku sayang dia sangat2. aku x cakap as aku mana pandai bnde sweet2 nih. =,="
karakter dia yg nmpk cam lemah, membuatkan aku rasa aku nk lindungi dia. aku nk jaga dia sebab aku tau, aper kekurangan dia, aper kelebihan dia, and aku terima seadanyer semua tu. 
aku dh berniat nk jaga dia. serius. org hentam dia, aku back up.
senang cter kalau dia ader aper2 masalah, serius dia bley count on me.






prnh aku ckp sblum ni, kepercayaan aku agak susah nk di-earn. aku susah nk percaya orang. tp org ni, dia dh dpt dh.
walaupun x selalu ckp, x byk bnde yg kterorg kongsi bersama, diam2 aku perhatikan dia dr jauh. kadang2 ader yg aku mintak tolong org, tgk2 kan dia kalau aku xder ke, haper ke.
kalau aku g mna2, yg aku bley bawak balik smthg ntuk dia, aku bwk balik.


and ader gak bnde yg aku wat senyap2 yg dia x tau(maybe la). dia ni selalu rasa rendah diri sangat. aku cuba boost kan sket. aku prnh stalk blog dia, bg kata2 perangsang sket.  klau tu dpt wat dia senyum sket, aku hepi jugak.


and then, semakin hari, semakin jauh. 

tiba2, boom. terasa diri ditusuk duri. sungguh x disangka. 
ishk. tangkap leleh jugak gua bai.
hancur luluh hatiku.
org lain aku kurang kisah. tp dia.. sungguh x ku sangka.


apakan daya, jodoh x panjang. dia baik, aku jahat. combination yang x kene.
lgpun dia dh makin matang. dh bley hidup tanpa aku. aku pun dh x berapa risau dah. aku percayakan orang yg selalu ngan dia skrang tu. org tu waayyy better than me.
dh besar panjang dah. tsk*dh mcm ckp pasal anak pulok.


tp aku x prnh menyesal pun ader perasaan syg tu kt dia.
xper la, aku akan ingat segala bnde baik yg berlaku sepanjang kter bersama. 
aku x pernah simpan aper2. kalau suruh aku recall balik bnde yg dia wat yg aku x puas ati ke, haper ke, aku x ingt. serius aku x ingt.


aku jenis yg x suker panjangkan cerita. aku selalu ader prinsip cam, ntuk sumer bnde, ader at least 2 pilihan.
sebagai contoh, aku lapar. kalau makan, kenyang ah. kalau malas, berlapar jugak ah. 


aku sacrifice ntuk kebahagiaan org lain, aku misery.
aku pentingkan diri kang, pun misery jugak.
haih. pathetic sungguh hidup ini. 


but I will still continue to watch org tu from quite a distance. 
and maybe I'll smile every time I think of the great things we have done together. 
thank you so much.


p.s: kne betulkan balik niat. buat baik sbb Allah, bkn sbb org. kalau org x balas balik aper yg kter dh wat, xder ah kecewa sngt kan.
http://www.iluvislam.com/tazkirah/nasihat/1013-berilah-kerana-allah.html

2 comments:

Ziela Amjis said...

he/she does not know how lucky he/she is.

Aini Naz said...

she.
and thank you for dropping by :)